Podle původního plánu měl modul ATV-2 (automatic transfer vehicle), pojmenovaný po neměckém astronomovi a matematikovi Johannes Kepler, vyletět na oběžnou dráhu už koncem roku 2010. Na Mezinárodní astronomické konferenci v Praze se ale představitelé NASA, ESA a Roskosmosu domluvili na novém vzletovém a dokovacím řádu na ISS pro začátek roku 2011 a posunuli start ATV-2 až na únor.
Johannes Kepler Automatic Transfer Vehicle by měl být podle aktuálního plánu vynesen raketou Ariane 5 do vesmíru 15. února. Jde o jubilejní 200. start evropské orbitální rakety a zároveň se jedná o nejtěžší náklad, který kdy Ariane 5 na oběžnou dráhu vynesla. K Mezinárodní vesmírné stanici dorazí ATV-2 26. února a dopraví na ni 7 tun zásob od paliva, přes vodu až po různé experimenty. ATV-2 je po ATV Jules Verne druhou zásobovací lodí ESA, která míří k ISS, podle plánu by měl evropský ATV zamířit na orbitální stanici jednou každý rok. Vesmírné sondy ATV jsou nepilotované a dokují se stanicí samostatně, jsou však kontrolovány ze střediska operací ESA v Kourou a při dokování v únoru bude na ISS připraven italský astronaut Paolo Nespoli kdykoli dokování přerušit, pokud by se objevily nečekané problémy. Rok 2011 je pro ESA do určité míry zlomový. Kromě už vyzkoušené a spolehlivé rakety Ariane 5 by na kosmodromu Kourou ve Francouzské Guyaně měly začít operovat dvě další rakety, z Ruska zakoupený Soyuz a evropská Vega. ESA bude mít k dispozici tři rakety, které bude moci efektivněji využívat pro vynášení svých nákladů do vesmíru. Soyuz i Vega mají nižší nosnost než Ariane 5, budou tedy využívány pro mise, vynášející lehčí náklad na orbitální dráhu.