Dnešní antarktické expedice mohou spoléhat na letecké spojení výhradně v létě, v zimním období jsou podmínky na jižním kontinentu tak nepříznivé, že letadla nemohou létat. To by měla změnit nová dlážděná ranvej poblíž australské základny Davis, která se nachází na pobřeží Antarktidy. Nové spojení však není primárně plánováno pro lepší přístup turistů na ledový kontinent, ale pro lepší dostupnost výzkumníků.
Austrálie provozuje už od roku 2008 jinou ranvej poblíž základny Casey, ta je však na ledovci a vyžaduje důkladnou údržbu před každým přistáním. Na Antarktidě je v provozu několik desítek letišť s různými přistávacími drahami. Většinou mají ranveje s ledovým povrchem, které vyžadují častou údržbu. Většina z nich také není v provozu po celý rok, ale pouze při antarktickém létě, kdy panují příznivé podmínky. Nová přistávací dráha poblíž stanice Davis bude první dlážděná na kontinentu. Díky tomu Bude moci být také používána v noci, což je velký problém pro ledové přistávací dráhy. Bude dlouhá 2 700 metrů, aby mohla být využívána běžnými komerčními letouny. Spojení s australským letištěm Hobart v Tasmánii bude trvat 6 hodin. Projekt výstavby přistávací dráhy podléhá ještě environmentálním schvalovacím procesům. Kontinent Antarktidy má unikátní životní prostředí, které je třeba chránit. V posledních letech se tak problém ukazuje rostoucí turismus, který tamní prostředí zatěžuje stále více. Primárním úkolem nového letiště však má být snazší dostupnost pro výzkumné pracovníky.