Soukromé společnosti i vládní instituce po celém světě zkoumají jak urychlit dopravu osob po zeměkouli. Od dob francouzsko-anglických Concordů, které ukončily své lety v roce 2003, nelétá žádný nadzvukový letoun na pravidelných linkách nikde na světě. Kromě Concordu vyráběli také sověti vlastní nadzvukový letoun Tupolev 144, náklady na výrobu i provoz ale byly příliš vysoké. Obě letadla využívala proudových motorů a dosahovala dvojnásobku rychlosti zvuku (mach 2).
Jmenuje se Blue Devil Block 2 a je to největší špionážní vzducholoď, která kdy byla nafouknuta. Od podzimu se vznáší nad Afghánistánem a sbírá pro americké letectvo informace z povrchu více než šest kilometrů pod sebou.
Výzkumná společnost IAT21 představila prototyp zcela nového typu letadla, jehož technologie by mohla způsobit podobnou revoluci v létání jako kdysi proudový motor. Představený prototyp nese jméno D-Dalus a nedisponuje žádným fixním křídlem ani vrtulemi. Jako pohon používá mechanicky propojené cylindrické turbíny a manévruje pomocí změny úhlu jejich ostří. Díky této technologii je prototyp extrémně manévrovatelný, tichý a schopný letu do všech směrů.
Armáda Spojených států provedla ve čtvrtek 17. listopadu úspěšný test své nové hypersonické zbraně nazvané AHW (Advanced Hypersonic Weapon). Tato na dálku řízená střela je rychlejší než zvuk a dává Spojeným státům možnost zasáhnout na kterémkoliv místě na Zemi do jedné hodiny.
Už druhý test hypersonického bombardéru HTV-2 (Hypersonic Technology Vehicle) Falcon, který vyvíjí americká DARPA společně s letectvem Spojených států (USAF), se nezdařil a došlo ke ztrátě kontroly. Jde už o druhý nevydařený test této technologie za poslední dva roky.