evropský nákladní modul je automaticky naváděný a dokuje u orbitální stanice samostatně. Jednou z jeho funkcí je také úprava výšky, ve které ISS obíhá Zemi.
Největším evropským příspěvkem k programu Mezinárodní vesmírné stanice byl bezesporu program ATV (Automated Transfer Vehicle). Pět automatických nákladních lodí dovezlo na ISS tuny zásob a experimentů pro astronauty a motory ATV pomáhaly udržet stanici na bezpečné oběžné dráze. Program byl ale vždy plánován na pět misí a ta poslední právě končí, v pondělí se od ISS oddělí poslední ATV a shoří s odpadky v atmosféře. Poslední cestu ATV zachytí kamera nainstalovaná vevnitř v modulu.
S doposud největší urgencí musela minulý týden uhýbat Mezinárodní vesmírná stanice úlomkům vesmírného odpadu, které byly na stejné oběžné dráze a hrozily srážkou a poškozením komplexu. Teprve šest hodin před největším předpovídaným přiblížením nebezpečného úlomku družice Kosmos-2251 se vesmírné agentury podílející se na projektu ISS dohodly na speciálním úhybném manévru. Zažehnutím trysek na evropské nákladní lodi ATV Georges Lemaître se jim podařilo posunout orbitální stanici na bezpečnější oběžnou dráhu.
Automatická nákladní loď Progress v úterý opustila Mezinárodní vesmírnou stanici, aby uvolnila místo další bezpilotní lodi ATV, která přiletí v sobotu s novými zásobami. Ne jen u ISS je ale rušno, u orbitálního modulu Tiangong totiž ve čtvrtek zakotvila vesmírná loď Shenzhou se třemi astronauty na palubě. Nad našimi hlavami tak dnes létá devět astronautů, tři v dočasném komplexu shenzhou-tiangong a šestice na Mezinárodní vesmírné stanici.